Friday, March 18, 2011

Protectia Consumatorilor?!?!?!?! Legile lui Murphy se aplica de fiecare data


Vroiam demult sa scriu postarea asta cu Protectia Consumatorilor dar am zis sa las sa mai treaca timpul, sa nu fiu foarte suparata. Dar, de cate ori imi amintesc, nu ma pot abtine sa nu ma revolt si sa ma enervez. Poate aveti voi experiente mai placute cu aceasta institutie si le puteti impartasi, eu una sunt foarte dezamagita de prestatiile lor. Sa incepem cu inceputul, problema a plecat de la o lustra cumparata din magazinul Titan (apropo, nu va recomand acel magazin de produse de iluminat de la etajul magazinului Titan). Dupa aproximativ o luna, un glob de la lustra buclucasa a explodat pus si simplu, si in acelasi timp s-a ars si ledul respectiv. Fiind in garantie m-am dus la magazin sa rezolv cumva situatia. Dupa prima vizita, au zis sa vin cu lustra, dupa a doua vizita au zis ca ma suna, ca dau comanda sa imi aduca alt glob, dupa a treia vizita au zis ca de fapt garantia e pe partea electrica si ca nu vor rezolva nimic. Asadar singura solutie a ramas Protectia Consumatorilor. M-am dus frumusel si am facut reclamatie si a ramas sa imi dea ei raspunsul in maxim o luna. Dupa o luna sun la ei (cred ca am sunat o zi intreaga pe toate numerele posibile de pe site) si intr-un tarziu imi raspunde o doamna ca legea le permite sa prelungeasca termenul acela de o luna, daca e cazul. Dupa doua luni si jumatate, ma apuc sa sun iar. Ma paseaza de la un telefon la altul, ca e pentru produse nealimentare..., in fine, la ultimul numar pe care mi l-au dat, nu a raspuns nimeni. A doua zi dimineata am primit un mail cu raspunsul. Reclamatia a fost clasata din urmatoarele motive:
-La fisa de sesizare nu ati anexat documentele probatorii din care sa rezulte ca ati reclamat nefunctionarea lustrei la vanzator,
-Din documentul transmis de dvs. nu rezulta ca produsul reclamat prezenta o neconformitate la momentul cand acesta a fost livrat,
-Din punct de vedere tehnic un scurtcircuit nu poate sparge lustra,
Va dati seama ca m-am enervat foarte tare pentru ca nici macar nu s-au dus pana acolo sa verifice, sau macar sa ma cheme pe mine, pur si simplu au facut o hartie superficiala cu explicatii puerile. Pai ce vanzator iti da vreo hartie la mana in momentul in care vii cu o reclamatie si el nu e de acord (ma refer la cei neseriosi, pt ca o firma serioasa te pune sa completezi un formular ceva, dar daca firma era serioasa nu ajungeam la Protectia Consumatorului). Si apoi ca din bonul de casa nu rezulta ca produsul a avut defect, care bon de casa spune asta??, si apoi daca produsul era defect de la inceput nu il mai luam...
Si ultima afirmatie ca un scurtcircuit din punct de vedere tehnic nu sparge lustra, ma intreb care a fost "expertul" care a scos-o pe asta...:)). Dupa ce am primit raspunsul le-am scris si eu un mail cu argumentarile mele si cu nemultumirea asupra modului in care a fost tratata reclamatia. La acest mail am atasat poze cu lustra si l-am trimis periodic (cred ca de 5 ori), de cate ori imi aduceam aminte.
Si pentru ca Legile lui Murphy se aplica de fiecare data, in timp ce scriam postarea, si cautam sa dau citat exact din raspunsul celor de la OPC, vad un mail primit ieri de la ei, in care imi spuneau ca au fost in vizita la magazinul Titan si ca au constatat ca nu isi mai desfasoara activitatea acolo firma Fausto Prod SRL, asa cum era pe bonul meu dar ca in locul lor isi desfasoara activitatea Fausto Lighting SRL (imi e greu sa cred ca si-au schimbat numele in 4 luni, dar orice e posibil, sau probabil dau bonuri de casa cu alt nume). Asadar ma invitau cu bonul de casa si cu produsul pentru o expertiza tehnica (dupa 4 luni...cat de tare e asta????). Va dati seama ca dupa primul raspuns primit de la ei, desi i-am bombardat cu mailuri in care le ceream o explicatie pentru "clasarea" reclamatiei, nu am mai pastrat lustra sparta in casa, mai ales, ca de cate ori ma uitam la ea ma apucau nervii. Asadar nu am cu ce sa ma prezint pentru "expertiza" la 4 luni dupa depunerea reclamatiei...
In concluzie....ce am invatat eu de aici....in relatia cu OPC-ul, institutiile de stat in general....daca insisti si ii bati la cap mai ai o sansa...
Pana la urma nu mi-am recuperat nici banii nici lustra, dar nu mai cumpar nici o lustra de la Magazinul Titan.

11 comments:

  1. pfff... don`t worry...change the country... sau cumparati chestii ieftine sa nu-ti para rau de ele dupa :D

    ReplyDelete
  2. Sa stii ca zilele trecute, cand am gasit in parcare proiectorul de la masina spart, mi-am amintit sfatul tau in privinta masinii, cand ai zis ca in Romania nu merita sa iti iei o masina scumpa....mare dreptate aveai...:D
    Tara nu prea as vrea sa o schimb, si nici lucruri ieftine nu prea vreau sa imi iau asa ca singura solutie e rabdare si tutun :))

    ReplyDelete
  3. Exista o asociatie, APC se numeste. Din ce stiu eu, este mult mai eficienta decat OPC-ul oficial, pentru ca le adresezi sesizarea ta, in scris, pe mail, fax etc, iar ei fie te invata pas cu pas ce ai de facut pentru a inregistra o plangere valabila (ce acte sa anexezi, unde sa te duci, cum sa faci), fie contacteaza oficial, in numele tau "organele" legii care te-ar putea ajuta sa rezolvi problema. Pe ei ti i-as recomanda sa-i contactezi in cazul in care ai probleme, nu OPC-ul.

    Pe de alta parte, si cunosc oarecum domeniul asta, comertul cu corpuri de iluminat, cam tot ce se gaseste la noi pe piata, indiferent de locul de unde achizitionezi un produs de gen, este fie made in China, Taiwan, fie Turcia, iar calitatea... sa zicem ce declaratiile de conformitate sunt trase la xerox si modificate doar numerele loturilor. Adica ce se gaseste in Dragonul Rosu la preturi derizorii, gasesti in magazine cu staif, la preturi si de 5 ori mai mari. Comercianti mai seriosi sunt turcii de la EL-BI, eu nu am avut niciodata probleme cu produsele cumparate de la ei, sau cu schimbarea produselor cu defecte achizitionate direct din magazinele lor.

    ReplyDelete
  4. @Chibit-sper sa nu mai am nevoie, dar e bine de retinut, oricum intreaga aventura mi-a tocat nervii, si zilele trecute am vazut un reportaj la tv in care te incurajau sa te duci la protectia consumatorilor ca ai nu stiu ce drepturi...pe naiba...
    Sunt convinsa ca sunt produse proaste si probabil erau luate din Dragon si revandute, dar din moment ce iti ofera o garantie ar trebui sa si-o asume, ca asa puteam sa ma duc si eu sa o iau din Dragon si nu mai aveam nici o asteptare. Deocamdata in dormitor troneaza in bec, pt ca dupa aventura cu explodatul globurilor, imi este teama sa mai cumpar o lustra:)), deocamdata analizez piata :D. Multumesc pentru sfaturi..xoxo

    ReplyDelete
  5. vezi, daca mergeai la 3.80 nu aveai problema asta :))

    ReplyDelete
  6. Imi amintesc ca pe vremea lui Ceausescu, produsele chinezesti erau la mare cautare. Prosoape chinezesti, penare chinezesti, tricouri chinezesti... si toate erau de calitate foarte buna. S-au schimbat mult lucrurile intre timp.

    Imi pare rau ca ai avut o experienta atat de neplacuta. Poate te consoleaza daca iti spun ca noi am avut una si mai enervanta. Au luat ai mei masina de spalat de la Altex (apropo, de atunci nu au mai cumparat nimic de acolo si avem grija sa spunem tuturor povestea) si la mai putin de 1 an s-a stricat. Altex nu are service propriu, ci au contracte cu tot felul de mosnegi comunisti, plini de tupeu. Unu din asta a venit si la noi sa ne repare masina. Cica a reparat-o. S-a stricat din nou. A venit iar sa o repare. Si tot asa de mai multe ori, pana cand deja au schimbat aproape toate piesele in masina de spalat. Asta ca sa realizam la un moment dat ca individul folosea piese second-hand si refuza sa scrie pe fisa de garantie toate interventiile si reparatiile facute. Si au inceput ai mei sa sune la Altex si la Protectia Consumatorului si bineinteles ca nu s-a rezolvat nimic. Acum stau cu masina de spalat si se intreaba oare cat or sa tina piesele alea vechi si ce-o sa se intample daca se strica iar... Ma enervez si acum cand imi amintesc.

    ReplyDelete
  7. @Americanca-Nu ma consoleaza faptul ca au avut si altii probleme, de fapt e de asteptat avand in vedere cata neseriozitate e in Romania, surpriza ar fi sa se rezolve ceva....Faza cu masina de spalat intr-adevar este mai serioasa decat cu lustra mea, mai ales pentru ca este o valoare mai mare, iti mananca nervii niste situatii care in conditii normale s-ar rezolva foarte usor.

    ReplyDelete
  8. Butterfly, din ce stiu, ledurile alea (daca e cu leduri, nu stiu exact cum se numesc beculetele alea mici), incearca sa nu le atingi cu mana, ci cu un sevetel, ceva. De la sebumul de pe piele fac plici...

    @ Americanca - exista in continuare produse chinezesti de foarte buna calitate, dar sunt ocolite de comerciantii nostri (calitatea costa), iar atunci cand se fac comenzi direct la fabricile chinezesti, romanii cer modele similare cu cele din cataloagele fabricantilor, dar le vor mai ieftine, si atunci, in loc de inox, e tabla chioara cromata, in loc de cristal de nu-stiu-care, sau sticla de inalta calitate, abajururile sunt realizate din sticla ordinara samd, deci nu este neaparat vina producatorilor, cat este a comerciantilor care vor sa scoata un mega profit.

    ReplyDelete
  9. Cum Dumnezeu sa explodeze abajurul din cauza ledului??? Asta n-am mai auzit-o. Fizic, tehnic, logic - ia-o cum vrei - e imposibil.

    ReplyDelete
  10. Pentru ca abajurul este facut dintr-un material atat de prost incat nu rezista la temperaturi inalte. Probabil ca asa au gandit si cei de la Protectia Consumatorului insa este trist dar adevarat, probat, si posibil.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...