Wednesday, March 3, 2010

Manifest impotriva reclamelor mincinoase


Sunt inconjurata de tot felul de reclame, mai ales la produsele cosmetice care promit si luna de pe cer si bineinteles ca adevarul nu este nici pe departe asa. Realitatea este ca atunci cand cumpar un produs, cam 70% din motivele pentru care il aleg reprezinta reclama. Cu greu iau produse de care nu am auzit, pentru a le incerca. Mi se pare totusi o exagerare grosolana a celor care fac reclamele, atunci cand vine vorba de calitatile produsului.
Cele mai exagerate reclame vis a vis de calitatea produselor mi se par cele de la produsele antirid. Ba chiar par documentate stiintific aratandu-ti o simulare faculta pe computer cum respectivul produs iti va netezi adanciturile ridurilor si vei avea o netezime de bebelus. Yacc, parerea mea e ca odata aparute nimic nu le mai face sa dispara, poate cel mult sa le reduca din evolutie, dar nici de asta nu sunt asa sigura.

La fel si in cazul produselor anticelulitice, ni se prezinta tot felul de siluete perfecte, si ni se promite ca in 6 saptamani dispare efectul de coaja de portocala.
Alta reclama nesuferita e cea la rimel, iti prezinta niste gene perfecte, lungi, stufoase, si de fapt realitatea e cruda...
Cred ca ne sunt vandute niste iluzii, cine ar mai cumpara o crema antirid extrem de scumpa daca ar spune ca are doar rol de hidratare? - la fel si in cazul produselor anticelulitice. Cum ar mai justifica pretul exorbitant daca rezultatul e acelasi cu al unui produs mult mai ieftin?
Am ajuns la concluzia ca cele mai bune produse sunt cele naturale, nimic nu se compara cu o masca cu miere, sau un masaj anticelulitic cu zat de cafea, iar uleiul de ricin face concurenta produselor antirid.
Totusi, oricat de constienta as fi de aceste realitati sunt sigura ca ma voi lasa amagita de promisiunile unei reclame manipulatoare....

16 comments:

  1. buna dimineata! care crezi ca e scopul principal al reclamelor? :))
    sa vanda produsu, apoi nu mai conteaza daca e bun sau nu... in cele mai multe cazuri :)

    ReplyDelete
  2. Da, ai dreptate, dar pana la urma e o inselaciune, pentru ca nu ai cum sa probezi ca la masina de spalat sau la alt tip de produse, si nu ai nici o garantie, pur si simplu speri ca macar sa se vada o diferenta, oricum nu cred ca mai crede cineva in tinerete fara batranete, cel mult cu operatiile estetice mai stergi trecerea anilor...:D

    ReplyDelete
  3. Asta cu reclama e valabila pt orice produs. Nu cred sa existe aliment mai mizerabil ca margarina, si totusi acum au scos una noua pe piata care "reduce frecventa bolilor de inima" ca are nu stiu ce prostie in ea. Si este un derivat din petrol. Si Nadia Comaneci spune ca nu ar fi ajuns ea mare gimnasta daca nu mnca margarina. Si eu am afcut gimnastica cand eram mica, si nu vedeam margarina sau paine...

    ReplyDelete
  4. Asa e toate reclamele sunt mincinoase, dar unele chiar exagereaza, ne cred tare naivi; cel mai tare ma amuza cele la sampon, reparator, cu cristale bla bla, ca nici ei nu mai stiu ce sa spuna...Si reclamele la cereale la fel, sunt eco-beco dar sunt pline de zahar...

    ReplyDelete
  5. clar nu mai crede nimeni in tinerete fara batranete, dar cred ca ne place sa ne imbatam cu apa rece. Ne face cu ochiul ceea ce este frumos si speram totusi ca macar sa prevenim anumite probleme. Oricum apreciez ca de exemplu, pe tubul de crema anticelulitica de la Gerovital scrie ca are efect doar daca este insotit de sport si dieta adecvata. Macar atat:))Cat despre riduri, clar odata tegumentul rupt nu mai poti face nimic. de aceea este atat de importanta hidratarea.

    ReplyDelete
  6. @Camelcutza Da, si reclamele la margarina la fel, toti spun pe la tv ca e cancerigena si totusi majoritatea reclamelor la margarina sunt cu copiii.
    @pixie Da, ai vazut cum isi revarsa fetele din reclame parul, si cum straluceste..:))
    @Anonim Da, foarte dragut din partea lor, pana la urma asta e adevarul.

    ReplyDelete
  7. Dar parca era o lege care nu lasa firmele sa bata prea mult campii... stiu ca L'Oreal-ul a fost amendat pentru reclama mincinoasa la un moment dat...

    ReplyDelete
  8. Bad publicity is good publicity!

    Particular referitor la postul tau: ai facut reclama, cititorii au facut reclama si tot asa... :))

    Toate reclamele au o doza de minciuna, se cheama "great copyright". :))

    Acum, redevenind serioasa, nu ca mai sus nu as fi fost, nu toata lumea se pricepe. Pe principiul "multi vad, putini cunosc", produsele cu reclama (de orice fel ar fi ea, inclusiv din gura in gura) vand. Produsele fara reclama nu sunt cunoscute, nu sunt prezente si chiar daca vand, o fac sporadic. Ca o companie sa functioneze, trebuie sa vanda constant si pe un trend ascendent pana la un punct. Adica pana la punctul la care a "inghitit" toata piata. Si atunci trebuie sa se extinda. Fie ca se extinde la nivel national, fie international. Dar este un cerc vicios. Nu iti poti permite sa iti faci reclama decat daca ai vanzari. Bugetul de marketing este strans legat de vanzarile produsului. Sau, ma rog, asa este la firmele mari.

    Iar sa (imi) revin... :)) Eu in continuare mai aud comparatii intre produsele acelea prezente in hypermarket-uri si produsele noastre. Si lumea e mirata cand aude ca acelea nu sunt naturale, chiar daca scrie pe ele ca sunt 100% naturale. Atata timp cat nu este reglementat in Romania termenul de "natural", din punct de vedere legislativ, oricine poate spune orice.

    De-asta noi suntem singurii producatori romani care ducem un razboi cu chimicalele din produsele cosmetice, de-asta am scris inca de la inceput despre campania de informare proprie asupra efectelor chimicalelor din cosmetice... Sa cumparam produse naturale, ok. Dar de ce sa o facem? Pentru ca este o moda?? Sau pentru ca au multiple beneficii?

    ReplyDelete
  9. Din pacate nu poti afla daca un produs este bun decat daca il incerci... eu mi-am luat teapa cu multe cosmetice asa ca de cele mai multe ori nu incerc treburi noi ci merg la sigur cu ceea ce stiu ca este bun si adecvat pt mine.

    ReplyDelete
  10. @Silvia-sunt de acord ca unui produs trebuie sa ii faci reclama ca sa il vinzi, dar nu sunt de acord cu minciunile din reclame, de ce sa ni se spuna ca este un produs perfect cand el este limitat? sa faca reclama cu calitatile reale ale produselor nu sa ne vanda gogosi :D

    @peafowlady-Eu sunt intr-o continua cautare, nimic nu ma multumeste pe deplin :D

    ReplyDelete
  11. Da, stiu, e frustrant pentru noi sa vedem/auzim reclame mincinoase. Dar lungul meu comentariu de mai sus poate fi rezumat in "faci reclama egal vinzi". Nu poti sa vinzi daca spui ca parfumul contine peste 250 chimicale, nu-i asa? Nu poti sa vinzi daca arati o doamna la 70 ani plina de riduri si tu vinzi creme antirid. Nu poti sa vinzi daca ma dai pe mine cu rimel (eu avand gene scurte) si apoi sa spui ca rimelul x iti da volum dublu si iti lungeste genele. Principiul de care vorbeam, multi vad, putini cunosc, se aplica peste tot. NOI, consumatorii trebuie sa ne desteptam, sa cumparam doar produsele adevarate, cu etichete corecte si informare si mai corecta. As putea sa fac o comparatie relativ fortata. Este ca la tigari. Orice fumator stie care sunt pericolele, dar cumpara tigari. Asa si cu cosmeticele. Spune-mi ca are in compozitie parabeni si alte chimicale, dar lasa-ma pe mine sa decid daca cumpar sau nu. Ar fi frumos, nu-i asa? Nu vom ajunge la o astfel de maturitate in advertising prea curand. Din pacate.

    ReplyDelete
  12. Eu am cateva care ma multumesc in proportie de 80% si mi-e de ajuns. Pentru restul, traiasca youtube, este chiar de ajutor (uneori) sa ma uit la un review pt un rimel spre exemplu, macar am o idee oarecare despre produs. Si cu toate astea L'Oreal Voluminous, pe mine m-a dezamagit. Raportandu-l la pret imi dau seama ca a doua oara nu mi-l voi mai cumpara... Heh, dileme :)

    ReplyDelete
  13. si totusi, pana nu te arzi odata, nu ai de unde sa stii :)

    ReplyDelete
  14. bai.. tot ce pot sa spun e ca : laptisoru de matca DOINA romanesc si ieftin fara nici o relama rulz !

    cat despre produsele naturale, ma bucur ca ai parte de ele... eu nici d-astea nu mai gasesc :( (crema aia Doina mi-o trimite mama prin posta)

    PS : leapsa !

    ReplyDelete
  15. @peafowlady -80% stai bine
    Eu sunt dezamagita de L'Oreal, nici macar vopseaua de par nu m-a multumit...
    @daninho-ai dreptate, dar te mai saturi de atatea incercari nereusite..:))
    @Cristina Multi ani am folosit si eu Doina, cred ca e singurul demachiant caruia i-am fost fidela, dar am impresia ca am renuntat pentru ca mi se parea prea gras, cand voi reveni in Romania il voi proba, poate revin la el:))

    ReplyDelete
  16. Hmmm... la mine cea de la L'Óreal e printre putinele care imi plac : ) Probabil depinde de parul fiecareia, culoarea aleasa, la mine rosu nu statea in par mai mult de 2sapt orice foloseam, dar pt culori inchise gen negru aceea 10min mi se pare ok, singura chestie care nu prea-mi place e pretul...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...